woensdag 2 januari 2008

Birds of America

Je hebt nog tot 20 januari om in het Teylers Museum in Haarlem het origineel te zien van John James Audubon's beroemdste vogelboek aller tijden: Birds of America.
Een origineel exemplaar van dit werk is alleen voor de Getty's en Onassis'en op deze aarde weg gelegd, het kost namelijk miljoenen. Maar er is een kleiner alternatief, een zogenaamde Baby Elephant Folio Edition. Met de royale afmetingen van 40 x 30,5 x 8 cm en een gewicht van 8 kilogram kom je met deze uitgave tamelijk dichtbij het origineel. Ik heb het eind november gekocht via de Folio Society, waar het nog steeds verkrijgbaar is:
Authorised by The National Audubon Society. 'Baby Elephant Folio' format measures 15" x 11¾". All 435 of Audubon's brilliant hand-coloured engravings in high-quality reproduction. Reorganised, annotated and introduced by Roger Tory Peterson and Virginia Marie Peterson. 482 full colour illustrations and 435 duotones in total. 694 pages.
Met verzendkosten erbij betaalde ik er slechts € 134,00 voor. Het is één van de topboeken die ik in 2007 aan mijn bibliotheek mocht toevoegen.
Onderstaande foto's doen hopelijk het kwijl uit je mond lopen, houd dus een servetje gereed alvorens je verder scrollt....




Komende dagen meer highlights uit 2007!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja...een heel mooi boek!!!
En gelukkig heeft boekengek z'n vriendin, een mooi autootje waar het zware exemplaar in vervoerd kon worden!
;-))
XXPaula

Anoniem zei

kwas te laat met m'n servetje, top boek. En je schrijft dat je nog meer toppers hebt, pfff.

Robert Koopman zei

Volgens mij heb ik dit boek met een BPS excursie op 12 maart 2005 bekeken in Teylers....

Ik weet die datum nog precies want op die dag werd ik getroffen door de hernia die mijn leven "verwoeste"....

Maar dat boek met die prenten is niet normaal zo mooi.