woensdag 17 augustus 2005

Einde vakantie, begin van het mooie weer

Op de laatste dag van mijn vakantie een belofte aan P. ingelost: naar de dierentuin! Het werd Amersfoort, vanuit Utrecht dichtbij (niettemin 3 kwartier rijden over hemelsbreed 20 km; een duidelijk resultaat van overbevolking en de daarmee gepaard gaande infrastructurele problemen). We gingen voor Parkieten en Pinguins zogezegd, en voor elkaar en het mooie weer natuurlijk. We zijn dan ook aardig aan onze trekken gekomen.


Alleen zwartvoetpinguins waren in deze dierentuin vertegenwoordigd. Beestjes van 30 cm hoog. Maar toch leuk:



Het was een fraaie dag, niks met boeken en zo, al hoewel ik als pinguingek natuurlijk heel veel herinneringen aan boeken kreeg...

Erg is wel dat de catering van het park volkomen tekortschiet, en dat het park er kennelijk nog mee weg komt ook. Je krijgt er volslagen oneetbaar en koud voedsel geserveerd dat werkelijk nergens op slaat en meer op diervoeder lijkt dan op mensenverwennerij. Een 0ngelooflijke schande waarvoor je ook nog eens bedragen betaalt die 3 jaar geleden nog onvoorstelbaar leken. Dit keer ga ik er werk van maken en de directeur van Amersfoort Dierenpark uitnodigen samen met mij de lunch te gebruiken in zijn restaurant. Als ik hem tenminste kan wegtrekken van zijn golf club lunches in Michelin-sterren restaurants. Ik ben niet voor niks zo pissig: je moet tegenwoordig voor een dagje dierenpark een dikke protemonnee meenemen, 15,50 euro toegang per persoon, even omgerekend in ouwe guldens: 34,15. En dat keer 2, plus koffie en oneetbare hamburgers en nog eens 11 gulden om je auto 3 uur lang te mogen parkeren; daar had ik een fraaie eerste druk van Büch voor kunnen kopen! Grrr.


Geen opmerkingen: