zondag 4 juli 2010

Het eerste half jaar

Ik moest me opnieuw aanmelden (nou ja inloggen) bij Blogger omdat ik zo lang inactief was, what a shame!
Terwijl het toch zo'n fijn boekenjaar is, want ga maar na: al 204 boeken kwamen het eerste half jaar van 2010 mijn huis binnen. Begin juni was ik succesvol met de aankoop van twee kaveltjes boeken op de veiling van boeken van Kees Fens (zie eerdere blog). Het is een groot genot om series te verzamelen, vooral in het begin als je nog weinig hebt! Mijn Russische Bibliotheek breidde ik uit met 20 smetteloze delen, waaronder het complete werk van Dostojewski (ik las heel veel D. toen ik een jaar of 20 was).


De Privé-Domein verzameling werd uitgebreid met 17 deeltjes. Ik heb er nu in totaal 55, van de circa 280 delen die verschenen zijn. Nog een lange weg te gaan dus...


Veilingen zijn -- zo merk ik -- een uitstekende manier om het bezit gestructureerd en voordelig uit te breiden. Voor de delen Russische Bibliotheek betaalde ik inclusief opgeld en verzendkosten omgerekend € 10,34 per deel en voor de Privé-Domeintjes € 10,71 per deel. Dat zijn goede prijzen!

Dat juni de maand van het spannende boek was, is aan mij niet ongemerkt voorbij gegaan. Ik kocht een hele stapel thrillers: vier boeken van Charles den Tex en twee van Jo Nesbø. Mede dankzij een rugblessure waardoor ik zes dagen thuis zat (15-20 juni) en een knieblessure (2 juli-?) heb ik ze allemaal uitgelezen.
Charles den Tex, van wie ik eerder Dump had gelezen vind ik een goede schrijver met een frisse stijl en actuele Nederlandse thema's.
Daarnaast was de Noor Jo Nesbø een reuze-ontdekking: mijn komende vakantie gaat een hele stapel nieuwe boeken van hem mee in de koffer. Maar over die koffer én de reisbestemming later meer.

3 opmerkingen:

Friso Geerlings zei

De Russische Bibliotheek is echt een prachtreeks. Staat hier ook al een tijdje compleet in de kast. Jammer dat de Franse Bibliotheek van Van Oorschot nooit echt op een zelfde niveau is gekomen, en intussen zelfs een stille dood gestorven lijkt te zijn...

Edwin zei

Martin,
binnenkort hoef je geen kapitalen meer uit te trekken voor de zeldzamere Privé-domein deeltjes. Als alle juridische hindernissen genomen zijn, kun je dan elke titel als print-on-demand boek bestellen. Zie:
http://www.privedomein.info/files/pdf/PODactie.pdf

boekengek zei

@ Edwin,
Ik had die info over POD al gekregen, maar ook de prijzen. Wanneer ik me goed herinner komt een print-on-demand titel neer op zo'n 25 euro (excl. verzending). Dat is dus gewoon de nieuwprijs.
Lord Byron (Privé-domein 125) is één van de meest gezochte titels. Tweedehands komt die op 65-100 euro, als print-on-demand op 25. Maar wie wil dat nou als Privé-domein verzamelaar?