zaterdag 4 juli 2009

Off topic: banken

Soms moet mijn ongenoegen over een of ander er even uit. Zoals nu, en ik ga (heel spannend!) een voorspelling doen. De DSB Bank gaat binnen een maand 'omvallen'. De ene na de andere bestuurder vetrekt en de kritiek op de bank neemt met de dag toe. Probleem voor onze samenleving is evenwel dat honderdduizenden mensen zo dom zijn geweest daar een hypotheek af te sluiten.

Wanneer DSB inderdaad, zoals ik voorspel, omvalt, zal dat de schatkist miljarden kosten die u en ik kunnen betalen... Ik denk dat de kredietcrisis daardoor verergert.

Bij de financiering van mijn eigen huis heb ik me uiteraard niet gewend tot een televisie-bank maar gekozen voor een (toen nog) respectabele bank: ABN Amro. Echter, ook die stelde mij peperdure overlijdensrisico-verzekeringen voor. In plaats daarvan heb ik de risicoverzekering elders afgesloten (FBTO) en deze aan de ABN verpand. Geloof het of niet, maar dat bespaart me 38.000 euro over de looptijd van de hypotheek!


Dankzij mijn oplettendheid toen, zullen we maar zeggen, kan ik nu boeken kopen.

Pfff.

1 opmerking:

Robert Koopman zei

Zo verdien je gemakkelijk een mooi bedragje!

ABN-Amro maakt er met de verzekeringen een puinhoop van.
Ik kan aanspraak maken op een deel van zo'n verzekering, begrijpen ze niets van en is al 7 maanden "in behandeling"...
Leuk voor hun dat onderdelen verkocht zijn aan SNS Reaal maar voor de klant is het een ramp.
Niemand weet wat te doen maar de klant kan fluiten naar zijn centen.
Nog even en ik moet met een advocaat in de hand mijn recht halen.