zondag 19 juni 2005

Warm (vooral in mijn hoofd, geloof ik)

De buitenthermometer in Utrecht gaf een max van 33,2 graden Celcius aan voor vandaag. Toen ik rond half acht vanavond thuis kwam, was het in mijn bibliotheek 28 graden. Twee weken geleden ben ik in het gelukkige bezit gekomen van een echte airco en die heb ik dan ook meteen aangezet. Nu, een paar uur later, is de temperatuur wat draaglijker --wat ook beter is voor de boeken; vooral het feit dat de luchtvochtigheid daalt is erg goed voor het papier. Alleen is het anderzijds weer niet goed voor de boeken als er sterke schommelingen zijn, dus uiteindelijk zal een of ander (waarschijnlijk peperduur) climatiseringssysteem wel onvermijdbaar blijken te zijn.
Maar relax boekengek, zelfs BB had geen klimaatkamer ondanks dat hij zei van wel, en zijn boeken waren allemaal tip top!

Geen opmerkingen: