vrijdag 3 juni 2005

Eerste resultaten van de Büch boekenveiling

Het duurde 3 lange dagen om te weten te komen of en zo ja wat ik gewonnen heb op de 2e veiling van Büch's boekenbezit afgelopen dinsdag. De organisatie bij veilinghuis Bubb Kuyper was namelijk bepaald niet perfect. Dit in tegenstelling tot de zeer goede catalogi.
De kavels die ik het interessantst vond heb ik in elk geval niet. Dat waren:
  • de chinese boekenkist met vakken en laatjes (ik had 350 geboden, winnaar bood 450)
  • 26 boeken en boekjes die BB zelf heeft gekocht op zijn eiland-reizen in Oceanië; startbod was 80, ik bood 375, winnaar bood 400, dus daar zat ik een maar 1 bod naast!
  • twee kavels met boeken over de Library of Congress in Amerika (de grootste bibliotheek ter wereld). Bij elkaar had ik 270 geboden, het werd 350 (startprijs was 110).
Maar als alles goed is gegaan ben ik nu wel het volgende rijker:
  • een kavel met 7 boeken over bibliotheken
  • de Brockhaus encyclopedie uit 2001. BB haalde 'De Brockhaus' veelvuldig aan als zijn favoriete naslagwerk. 24 gebonden delen
  • een kavel met 15 boeken over het verzamelen van boeken
  • 13 kleine uitgaven over bibliotheken in Africa, allemaal door BB zelf op locatie aangeschaft en voorzien van handgeschreven aanduidingen omtrent de aanschaf
  • 14 boeken over hieroglyphen/codes/bibliografie/gekke talen etc, ik weet het niet precies, de omschrijving was nogal beperkt
Bij elkaar een halve boekenkast vol. Morgen rijden we naar Haarlem om alles op te halen (en te betalen). Ik zal er nog uitgebreid op terug komen!

Geen opmerkingen: