maandag 27 juni 2005

Heel blij met vroeg werk van Boudewijn

Vandaag werd ik al weer bijzonder gelukkig. Het was een mooie dag, dat alleen al, en daarbij werden mij per aangetekende post het 2e en 3e boek van Boudewijn Büch bezorgd, namelijk de dichtbundels De taal als blauw (1977) en De sonnetten (1978). Tegenwoordig zijn dit zeldzame dichtbundels, waarvoor je behoorlijk diep in de buidel moet tasten -- tenminste ik vind dat ruim 100 gulden voor een dichtbundel van 30 of 56 bladzijden veel geld is. Maar het is Boudewijn en de betekenis van Büch voor de Nederlandse letteren zal uiteindelijk -- daar ben ik van overtuigd -- in zijn poëzie en in zijn essays liggen, en niet in zijn romans. Over de eBay-verkoper wil ik graag kwijt dat ik deze zeer waardeer; zijn omschrijving van de staat van de boeken als 'erg mooi exemplaar' is slechts een eufemisme voor wat ik ontving, namelijk nagenoeg in nieuwstaat verkerend. Voor boeken van bijna 30 jaar oud is dat hoogst uitzonderlijk. En ook voor eBay.nl. Hulde dus aan Bart aapamors.

Geen opmerkingen: