woensdag 15 juni 2005

Natuur en Historie

Het is niet allemaal Büch wat de klok slaat. Vandaag kreeg ik een pakje van Edwin Vrielink, namelijk het boek dat hij en zijn vrouw samen schreven naar aanleiding van een 25 weken durende reis die zij ondernamen naar de VS, Canada, Australië en Nieuw-Zeeland. De titel luidt Natuur en Historie. Ik heb het boek nog niet kunnen lezen, maar bij doorbladeren en hier en daar schuinlezen, vond ik het echt erg leuk. Het ontstijgt het niveau van vakantieverhalen ruimschoots omdat er naast de nodige human interest heel veel aandacht is voor historie. Dus hebben ze het ook over ontdekkingsreizigers, de Dodo (die er niet was), James Cook en al die idiote dieren waar de Australiërs helemaal gek van worden. Lees bij voorbeeld Bill Bryson's Tegenvoeters, een reis door Australië (Pandora pocket, verkrijgbaar voor een tientje geloof ik) om alles te weten over de angst van de gemiddelde Australiër om op een gegeven moment een krokodil onder zijn bed te vinden of bij het zwemmen door een haai gebeten te worden. Laat ik nu altijd gedacht hebben dat dit alleen angsten van kleine jongetjes waren! Maar goed, terug naar Vrielink.
Het boek, dat voorzien is van kleurenfoto's, is in eigen beheer uitgegeven maar door een professionele boekmaker gemaakt en kost 19,95 euries, inclusief verzendkosten. Ik kan het je echt aanraden! Als je een mailtje stuurt naar e.vrielink1 at chello punt nl krijg je zeker alle gegevens.
Ik moet alleen nog vermelden dat dit boek is opgedragen aan Boudewijn Büch... Zucht, daar ga ik weer.... Verdwijnt HIJ nou nooit uit mijn gedachten?

Geen opmerkingen: