donderdag 9 juni 2005

Reacties op deze weblog

Ik voel me gevleid door alle aardige reakties die ik de afgelopen dagen op mijn stukjes heb gekregen. Zowel in de 'comments' hieronder als via e-mail. In het komende weekeinde heb ik een dag uitgetrokken om hier meer over Boudewijn Büch te publiceren en natuurlijk over de Bibliotheca Suavis Insula Liber, die toch de oorsprong is van dit weblog.
Aan Rick, Erwin en Marco: de viltjes -- onderzetters beter gezegd -- uit Mauritius zijn verstuurd en liggen morgen in jullie brievenbus.

Tot slot nog een citaat van BB opgedragen aan mijn vriendin en aan alle andere 'vriendinnen van':
"Het is een vermoeiend beroep onbezoldigd bibliothecarisvan je eigen bibliotheek te zijn. Vooral omdat het boekbezit de gehele woning gaat terroriseren en dat er niet gestookt wordt ten behoeve van mensen maar van boeken. Er komt een ogenblik dat een boekencollectioneur niet meer in zijn huis woont maar in zijn boekenkast. En als de kasten vol raken, moet de verzamelaar zijn eigen huis uit."
Boudewijn Büch in Bibliotheken, 1984, pag. 177.

1 opmerking:

Unknown zei

Onderzettertje inmiddels ontvangen.
Dank!