vrijdag 6 mei 2005

Vakantieboeken

Nog een paar uurtjes en mijn lief en ik vliegen via Madrid naar Malaga waar we een week in een prachtig huis in het bergdorpje El Borge gaan zitten. Zo weinig mogelijk kleren mee (het is er 25-30 graden) en dus zo veel mogelijk boeken. Ik heb mijn keus laten vallen op twee boeken van Jan Wolkers, Terug naar Oegstgeest en Brandende Liefde. En verder: Eerde Beulakker: Naar koude kusten over de Falklands, diverse Antarctische eilanden en meer leuks. Dan nog een boek uit de Oak Island-deelbibliotheek, nl. die van Mark Finnan: Oak Island Secrets. En mischien neem ik Dodo, A Brief History nog mee, van Errol Fuller, wat ik vandaag binnen kreeg. Prachtig gebonden boek met talloze fraaie illustraties, waarin de geschiedenis van de ontdekking van de Dodo wordt beschreven (door Hollanders) en de uitroeiiing (door Hollanders) en de mythevorming die sindsdien de Dodo-liefde voedt.
Hiermee kom ik de tijd wel door denk ik. Ik moet niet vergeten een volgende keer te schrijven over de boeken van Easton Press (vandaag weer 1 ontvangen) en die zaak met Anna Enquist over James Cook. Ho, wat heeft dit boekenbaasje het toch weer druk!
De thuisblijvers een prettige week gewenst, zonder bijdragen van mijn kant, en tot de 16e mei!

Geen opmerkingen: