zaterdag 2 februari 2008

Als dat maar goed gaat...

De cijfers voor januari zijn bekend.
101 boeken gekocht in de eerste maand van het jaar, welk een dramatisch resultaat! Alhoewel ik ruim binnen mijn budget ben gebleven door al die goedkope pockets, hoop ik niettemin dat dit aantal niet maal twaalf gaat voor het komende jaar, want dan ben ik nergens meer. Dan moet ik boeken voor de kasten op de vloer gaan stapelen.
O.K., in het huis van de heer Boudewijn Büch zag dat er wel leuk uit -- zie onder -- maar praktisch is iets anders...


Binnenkort verschijnt een boek over de bibliotheek van Boudewijn Büch, geschreven door Frans Mouws. Hij schreef eerder al 4 boeken over Boudewijn en is onbetwist een groot kenner van BB's werk. Maar met dit boek verrast hij mij, omdat er niet veel mensen zijn die er veel van afweten, en onder die enkelen die er wel wat van weten mag ik mijzelf noemen.
Mouws. met wie ik overigens een goed contact heb, heeft geen gebruik gemaakt van mijn deskundigheid. Dat is vast een vergissing, ben ik zo ijdel te zeggen, want met vele honderden boeken uit BB's bibliotheek in bezit en bezig zijnde een beschrijving te maken van de boeken die BB geciteerd heeft in zijn eilandenreeks, heb (had) ik hem veel te vertellen.
Maar mogelijk zie ik spoken en gaat het boek niet over wat ik denk dat het over gaat.

In ieder geval -- want boekenliefhebbers als Mouws zijn zeldzaam! -- zal ik zijn boek verwelkomen. Ik weet zeker dat ik er aanvullingen op zal hebben. Misschien er dan zelf maar een boekje over maken?

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Uit het Tijdlijnenproject kun je ongetwijfeld heel wat gegevens over BB zijn aankoopgedrag halen. Hoe staat het eigenlijk met dit project?

Robert Koopman zei

Inderdaad, dat project leek me toen (en nu!) geweldig.

Een soort van interactieve site waar je op de wereldkaart precies kan volgen hoe en waar hij precies zat.
Lijkt me geweldig!

boekengek zei

@ Bas en Robèrt: het Tijdlijnenproject lijdt onder een gebrek aan... tijd! Ik moet nog zoveel gegevens verwerken. Heb me echter net voorgenomen voortaan iedere zaterdag anderhalf uur te reserveren om data in te gaan voeren.