woensdag 19 april 2006

Boekengek met de tijd mee

Vanmiddag vroeg vrij genomen; het was zo rustig op de zaak dat ik me wel een keertje een paar uurder vrij kon veroorloven. Bij MyCom (prima zaak!) heb ik een interne DVD-brander gekocht, die zat namelijk nog niet in mijn (toch niet al te oude) computer. Ik ben zeker anderhalf uur bezig geweest met het openschroeven van de computer en het vervangen van de DVD-lezer door de DVD-brander. Wat een gepiel! Pas bij de derde keer plaatsen en aansluiten werd de brander ook door Windows herkend.


Daarna de software. Het lukte me maar niet met de standaard Nero-software die ik al had, maar na enkele installaties en een achteraf overbodig gebleken aanschaf van 34 euro via Internet is het me toch gelukt. Niettemin verbaas ik me over het feit dat het branden van een DVD uren duurt. Dat zou toch sneller moeten kunnen?
En verder verbaas ik me over het feit dat een DVD-brander voor elke willekeurige Windows-PC slechts 42,95 kost en dat die past op ALLE PC's terwijl je voor een vergelijkbaar product plus software bij Apple computers honderden euro's moet uittrekken. (En dan werkt het nog niet.) Ik heb het helemaal gehad met Apple. Sorry Steve Jobs, je snapt er gewoon niks van!
Mijn conclusie na 20 jaar Apple-gebruik: design is niet belangrijk, gebruikersgemak, daar gaat het om. En wat dat betreft wint Microsoft....!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Als je de volgende keer weer zoiets hebt mail me dan even. Er is echt "niets" simpeler dan het inbouwen van zo'n ding. En vervangen was helemaal niet nodig, je had deze brander er gewoon bij kunnen plaatsen.....:-)

Een DVD branden duurt inderdaad wel even. Dat moet sneller kunnen maar daar mogen we als consument blijkbaar nog niet aan.

Unknown zei

Ha, eindelijke een Apple-gebruiker die zich hardop voor MS durft uit te spreken :-)

Trouwens, als het zo rustig op de zaak is, dan moet ik je maar eens aan het werk zetten...

boekengek zei

@ weirdo: en het is gemeend! Let wel: ik was hardcore Apple fan hoor, sinds 1986...
Apple was uitstekend tot ze op OS X over gingen. Toen hebben ze miljoenen Apple-gebruikers domweg in de kou laten staan c.q. op kosten gejaagd. :-((

Anoniem zei

Hé Robèrt,hier de vriendin van boekengek. En wanneer ik eens iets geks heb met mijn PC, die overigens van januari jl is, mag ik je dan ook mailen?????
;-))
Groetjes P.