dinsdag 20 september 2005

Eindelijk 'het zoet'

Na het zuur is dan nu, met de presentatie van de miljoenennota, het moment aangebroken dat we van het zoet kunnen gaan genieten. Ik ben zeer benieuwd: een paar jaar geleden had ik een particuliere ziektekostenverzekering en daar betaalde ik toen --geloof ik-- zo'n 600 euro per jaar voor. Omdat ik als ondernemer te weinig verdiende ben ik daar uitgeknikkerd en moest ik het ziekenfonds in. Dat kostte me vervolgens ongeveer 900 euro per jaar (let wel: dat was omdat ik te weinig verdiende - daarom moest ik meer gaan betalen). Nu ga ik met de nieuwe zoete plannetjes van Balkenende 2900 euro per jaar betalen waarvan ik dan via de Zorgtoeslag (vandaag het aanvraagformulier ontvangen) pakweg 500 terug kan krijgen.
Dit is een blog over boeken, ik weet dat politiek niet zo past in deze weblog, maar sommige dingen zijn zo grof dat je er wel een boek over zou kunnen schrijven, een soort Kafka-roman neem ik aan, en dan gelooft nog niemand je. Welnu: het zoet is aangebroken maar ook het Tweede Kafka-tijdperk.
Het is maar het beste dat ik me vasthoud aan het zoete van mezelf; dat bestaat niet alleen uit mijn voorliefde voor chocoladerepen, hagelslag op brood en een likeurtje na het eten, maar ik heb het ook in mijn familienaam. Hoewel dat een hard gelag zal zijn: de geur van Jan-Peter's zweetsokken dringt namelijk in mijn neus.

1 opmerking:

Hugo zei

Beste Martin,

Sorry dat ik op deze manier misbruik maak van de comment-functie.
Ik heb een link naar 'boekengek' aangebracht op mijn weblog 'niet onopgemerkt'... misschien wil je ook naar mij linken?

Groet van Hugo