maandag 6 september 2010

Sorry, ik lees

Ik had nog Alderney (3) beloofd, maar zoals gewoonlijk ben ik niet zo goed in het nakomen van beloften. Wat dat betreft heb je niets aan mij.
Intussen lees ik als een gek, het ene na het andere boek verslind ik. Veel Bernlef, Maarten 't Hart en wat verder zo op mijn weg komt.

Het einde van de zomer nadert. In de trein op weg van werk naar huis beleef ik mijn finest moments, zoals vanmiddag met dit prachtige boek. Ik lees het als inspiratiebron: zó te kunnen schrijven, dat wil ik ook! Ik droom zelfs weleens over schrijven.


Mijn innigste verlangen is te stoppen met dat energievretende gedoe dat 'werken' heet en voorgoed af te zijn van de eindeloze stroom zorgen die het ondernemer zijn met zich meebrengt.
Volgens de statistieken heb ik, rekening houdend met mijn leefgewoonten, nog 34 jaar te gaan. Maar ik kom uit een sterk geslacht, mijn vader wordt eind deze maand 90. Als 't een beetje mee zit heb ik nog tientallen jaren voor de boeg, decennia vol lees- en schrijfgeluk.
Wat een heerlijk vooruitzicht!

8 opmerkingen:

Anoniem zei

En hoe moet dat dan, als je dan naar het verzorgngshuis moet??
;-(

Anoniem zei

Jammer dat we Alderney 3 (en volgende) niet te lezen krijgen. Ik ben wel een boekenmens en niet zo'n blog-lezer, maar dit vond ik er nou echt veelbelovend en inspirerend uitzien. Ook vanwege de fraaie foto's! Dat het nu alweer - mog al slapjes - ophoudt is een teleurstelling. En dat je 'als een gek Maarten 't Hart en Bernlef' aan het lezen bent is fijn voor jou, maar wat moet ik ermee? Volgende keer beter.

Anoniem zei

Ik denk dat boekengek een vrouwengek geworden is???

Anoniem zei

Ik wil ook graag het vervolg weten ;-((
X P X

Anoniem zei

En hij bleef vrijen,eu lezen????

Anoniem zei

Eh, nee, vrijen doet-i niet. Hij masturbeert (zie Boekengeks openhartigheden hierover d.d. 14 juli jl.) Kost in principe wel minder tijd, natuurlijk, maar wij die hoopten op Alderney 3 en volgende merken daar jammer genoeg weinig van.

Robert Koopman zei

Ik heb mijn 31 seconden erop zitten maar heb alles over Alderney gelezen.
Kijk uit naar het vervolg!

Anoniem zei

Goed dat je weer leest.

Mij interesseert het hele Alderney-verhaal eigenlijk niet dus hoef ook niet te weten hoe het afloopt. Ik ben veel benieuwder naar mooie verhalen over je boeken-collectie.

groeten,
Sander L.